dissabte, de novembre 20, 2004

 

Els mitjans de comunicació

Acabo de llegir en un blog d’un amic que no pot estar de llegir el diari ni un sol dia. Sento gran admiració per aquest fet, ja que a mi em costa molt llegir el diari, i he arribat a un punt que puc passar dies sense conèixer el que passa al món i jo tan tranquil·la.
I això m’ha portat a pensar en un tema relacionat: Crec que els mitjans de comunicació, sobretot la tele, fa que banalitzem les notícies, sobretot les dolentes. Jo em miro el telenotícies i veig imatges de la guerra d’Irak, imatges de nens que passen gana als països subdesenvolupats, imatges d’un terratrèmol a Japó, o unes inundacions a Mèxic, i, sincerament, no m’afecta com m’hauria d’afectar. Em quedo igual. Com si fos una pel·lícula. I vaig ser conscient d’això l’11 de setembre de 2001, quan vaig veure les torres bessones caient. I el mateix em va passar amb els atemptats a Madrid el març passat. Crec que el fet que diàriament estiguem veient imatges de desgràcies i catàstrofes fa que no donem la importància que es mereixen a aquests fets. No sé si m’explico; què en penseu vosaltres?


Comments:
ei, ei, que el que deia és que un dia faig l'esforç de no comprar-lo i llegir-lo! je je
Tens raó amb el que comentes, justament hi ha una mica el motiu de llegir diaris i no pas de mirar tan la tele... el que té de bo el diari és que l'agafes per on vols i el llegeixes el que t'interessa... per exemple tot lo de Palestina m'ho llegeixo en lupa, en canvi el merder que hi ha hagut a Costa de Marfil pràcticament no l'he llegit...
apa, que segueixin els posts
 
A mi avans, quan treballava, llegia el diari cada dia, però ara només m'assabento de les notícies per televisió. Ara mateix m'agrada més llegir una notícia al diari que no pas veure-la per la televisió.
Crec que tens raó quan dius que ens estem començant a "immunitzar" de les catàstrofes, encara que espero que no vagi a més.
Joanjo.
 
Publica un comentari a l'entrada

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?